ЗДО ”Пролісок” села Озеро Каноницької сільської ради, Озеро
Рівненська область, Вараський район

Положення про облікову політику

                                                                              

                                                             УКРАЇНА

                                           КАНОНИЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

                ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ « ПРОЛІСОК» СЕЛА ОЗЕРО

 

                                                   НАКАЗ

03січня 2024  року                                                                           № 35

Про затвердження Положення
про облікову політику

На виконання Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV, Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою КМУ від 26.01.2011 № 59, Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 125 «Зміни облікових оцінок та виправлення помилок», затвердженого наказом Мінфіну від 24.12.2010 № 1629, та наказу Мінфіну від 29.12.2015 № 1219 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі»

НАКАЗУЮ:

  1. Затвердити Положення про облікову політику закладу дошкільної освіти  (Додаток).
  2. Бухгалтерській службі взяти цей наказ до виконання і привести у відповідність із положенням порядок організації бухгалтерського обліку та посадові інструкції працівників.  

3. Цей наказ набирає чинності з дня його підписання.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

                                      

ПОЛОЖЕННЯ   ПРО  ОБЛІКОВУ  ПОЛІТИКУ ТА ОРГАНІЗАЦІЮ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ У  ЗДО «Пролісок» с. Озеро

 Вараського  району Рівненської області

 

                                     І. Загальні положення

Положення про облікову політику (надалі – Положення) визначає методи оцінки, обліку і процедури, які застосовуються суб’єктом державного сектору для ведення бухгалтерського обліку,  складання і подання фінансової та бюджетної звітності, не визначені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі або щодо яких передбачено більш ніж один їх варіант, а також строки корисного використання груп  основних засобів та нематеріальних активів. Обрана та затверджена цим Положенням облікова політика застосовується постійно (рік у рік). Зміни до облікової політики вносяться лише у випадку, передбачених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі та обов’язково обґрунтовуються і розкриваються у фінансовій звітності.

 

ІІ. Організація ведення бухгалтерського обліку та обліку первинних документів в ЗДО «Пролісок» с .Озеро

1. Для обліку записів господарських операцій в облікових регістрах із забезпеченням їх збереження на електронних носіях та в паперовому вигляді застосовується меморіально-ордерна форма бухгалтерського обліку «Про затвердження типових форм меморіальних ордерів, інших облікових регістрів суб’єктів державного сектору та порядку їх складання», затвердженим наказом Міністерство Фінансів України від 08.09.2017 № 755, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.11.2017 за № 1416/31284.

Меморіальні ордери - накопичувальні відомості повинні формуватися не пізніше ніж до 5-го числа місяця, що настає за звітним періодом. Усі меморіальні ордери підлягають реєстрації у книзі «Журнал-головна». Облік у книзі «Журнал-головна» ведеться по субрахунках.

2. Складання фінансової, бюджетної, податкової та статистичної звітності про фінансово-економічну діяльність  ДНЗ «Пролісок» с.Озеро здійснюється на підставі даних регістрів бухгалтерського обліку за формами, встановленими відповідними нормативно-правовими актами України.

Бюджетним періодом є календарний рік. Проміжні облікові періоди - квартал, місяць. Звітність за такими періодами складається наростаючим підсумком із початку звітного року.

3. Підставою для відображення операцій в бухгалтерському обліку є первинний документ, який фіксує факт здійснення операції. Оформлення та подання первинних документів слід здійснювати відповідно до вимог «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.05.1995 за № 168/704 згідно з графіком документообігу (Додаток 1).

4. Первинні документи складаються в момент здійснення операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Відповідальність за своєчасне і якісне складання документів, передачу їх для відображення в бухгалтерському обліку, за достовірність даних, наведених у документах, несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва документа (форми), дата і місце складання, назва установи, від якої складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особисті підписи.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, накопичується і систематизується на рахунках бухгалтерського обліку та в меморіальних ордерах.

У первинних документах і меморіальних ордерах виправлення помилок повинно бути підтверджене підписами посадових осіб. У   банківських документах виправлення не допускаються.

Первинні документи три роки зберігаються у дитячому садку, відповідальність за збереження первинних документів несе бухгалтер.

5. Для деталізації обліку грошових коштів, матеріальних цінностей, грошових документів, розрахунків використовується план рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 № 1203 (Додаток 2).

         У Робочому плані рахунків бухгалтерського обліку  для деталізації обліку грошових коштів, матеріальних цінностей, грошових документів, розрахунків передбачити субрахунки другого рівня залежно від джерел надходжень, а саме для надходжень і розрахунків:

- за загальним фондом, доповнивши цифрою 1;

- за спеціальним фондом, доповнивши цифрою 2. 

6. Для чіткого розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави, застосовують економічну класифікацію видатків бюджету. Застосування кодів економічної класифікації видатків здійснюється згідно з Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.03.2012 за № 456/20769. 

 

ІІI. Організація обліку основних засобів, запасів та інших активів

1. У бухгалтерському обліку формування інформації про основні засоби, інші необоротні матеріальні активи та незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи здійснюється відповідно до НП(С)БО 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 №1202, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1017/18312 та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11.

Бухгалтерський облік нематеріальних активів здійснюється відповідно до НП(С)БО 122 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1017/18312 та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів суб'єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11.

2. До складу основних засобів відносяться необоротні активи, термін експлуатації яких перевищує один рік та первісна вартість за одиницю (комплект) яких складає 6000,00 гривень включно без урахування податку на додану вартість. Необоротні активи, які були віднесені до складу основних засобів та нематеріальних активів до дати набрання чинності НП(С)БО 121 «Основні засоби» та НП(С)БО 122 «Нематеріальні активи», обліковуються у складі основних засобів та нематеріальних активів до їх вибуття (списання) з обліку установи.

3. Оприбуткування необоротних активів проводиться в гривнях з обов'язковим складанням акта введення в експлуатацію.

4. Амортизація на основні засоби (крім інших необоротних матеріальних активів), нематеріальних активів нараховується в гривнях з копійками із застосуванням прямолінійного методу. Вартість об'єкта основних засобів розподіляється на систематичній основі протягом строку його корисного використання (експлуатації) шляхом нарахування амортизації на дату балансу (раз у рік) . Для визначення строків корисного використання груп основних засобів приймати Типові строки корисного використання груп основних засобів, які визначенні в НП (С) БО (Додаток 3-4).

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного використання та введений в експлуатацію.

Для визначення строків корисного використання основних засобів та нематеріальних активів застосовуються Типові строки корисного використання груп основних засобів, які визначені в додатку 1 до Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб'єкта державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11.

Амортизація необоротних матеріальних активів нараховується в першому місяці передачі у використання об'єкта необоротних активів у розмірі 50 відсотків його первісної вартості та решта 50 відсотків первісної вартості - у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу).

5. Проведення переоцінки основних засобів здійснюється в разі, коли розмір відхилення залишкової вартості основних засобів від їх справедливої вартості перевищує поріг суттєвості в розмірі 10%. Щодо проведення переоцінки об'єктів основних засобів видається наказ завідувача дитячого садка.

6. Операції з надходження, руху та вибуття основних засобів та інших необоротних матеріальних активів оформлюються первинними документами, які затверджені  наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 року №818, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466.

7. Документи аналітичного обліку необоротних активів систематизуються за датами здійснення операцій та заносяться до меморіального ордера № 9. Для контролю за правильністю бухгалтерських записів за рахунками аналітичного обліку складаються оборотні відомості за кожною групою субрахунків.

8. У бухгалтерському обліку формування інформації про запаси та розкриття відповідної інформації у фінансовій звітності здійснюються відповідно до НП(С)БО «Запаси 123», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1017/18312 та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб'єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11.

9. В якості визначення одиниці обліку запасів використовується їх найменування.

10. Аналітичний облік запасів ведеться у розрізі матеріально відповідальних осіб, видів запасів, окремо за коштами місцевого бюджету, загального та спеціального фондів. Синтетичний облік запасів ведеться у грошовій одиниці України. Оборотні відомості з метою перевірки правильності записів у регістрах аналітичного обліку матеріальних цінностей та даних синтетичного обліку складаються за всіма субрахунками.

11. Оприбуткування запасів здійснюється через матеріально – відповідальну особу.

12. Оцінка запасів при їх вибутті (внаслідок їх використання або при іншому вибутті) здійснюється методом ідентифікованої собівартості.

13. Вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, що передані в експлуатацію, виключається зі складу активів (списується з балансу) з подальшою організацією оперативного кількісного обліку за місцем експлуатації відповідальними особами протягом строку їх фактичного використання.

14. Операції з надходження, видачі та списання запасів оформлюються первинними документами, які затверджені наказом Держказначейства України «Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання» від 18.12.2000 № 130, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.12.2000 за № 962/5183.

15. Для обліку операцій з витрачання матеріалів використовується меморіальний ордер № 13, а для вибуття та переміщення малоцінних та швидкозношуваних предметів - меморіальний ордер № 10. 

 

ІV. Організація обліку коштів, розрахунків, інших активів та зобов'язань.

1. Кошти бюджетної установи обліковуються на рахунках, відкритих в Держказначейській службі України,  відповідно до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 № 758, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України18.07.2012 за № 1206/21518.

2. Після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймається рішення про їх оплату та надається до Держказначейської служби України платіжне доручення на здійснення платежу з відповідними підтвердними документами.

3. Списання коштів з рахунків на оплату видатків проводиться відповідно до затвердженого кошторису, за винятком операцій з безспірного списання коштів у випадках, установлених чинним законодавством України.

4. Облік операцій з надходження бюджетних асигнувань загального фонду місцевого бюджету  та здійснення видатків ведеться у меморіальному ордері № 2.

5. Усі господарські відносини бюджетної установи з постачальниками товарів, робіт та послуг, покупцями, замовниками оформляються договорами. Договори укладаються з урахуванням вимог Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, Бюджетного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі».

6. Договори укладаються (крім довгострокових) виключно в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами. Розрахунки з юридичними та фізичними особами (крім розрахунків з підзвітними особами) за товари, роботи та послуги здійснюються після їх отримання. Попередня оплата товарів, робіт та послуг дозволяється виключно у випадках, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».

7. Для обліку операцій з попередньої оплати рахунків постачальників за матеріальні цінності або  послуги (відшкодування за телекомунікаційні послуги, тощо), оплата за які очікується в майбутньому, застосовується субрахунок 2111 «Розрахунки з іншими дебіторами». Аналітичний облік розрахунків з дебіторами ведеться в меморіальному ордері № 4.

8. Для обліку операцій по розрахункам за отримані матеріальні цінності та надані послуги застосовується субрахунок 6211 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» та субрахунок 6415 «Розрахунки з іншими кредиторами».

Аналітичний облік розрахунків із кредиторами ведеться в меморіальному ордері № 6.

Накопичувальні відомості складаються в розрізі кодів економічної класифікації видатків. Записи в них здійснюються позиційним методом - за кожною операцією, що підтверджена відповідним документом (платіжним дорученням, рахунком-фактурою тощо).

9. Формування в бухгалтерському обліку інформації про зобов'язання та розкриття їх у фінансовій звітності здійснюється відповідно до вимог НП(С)БО у державному секторі 128 «Зобов'язання», затвердженого наказом Мінфіну України від 24.12.2010 № 1629, зареєстрованого в Міністерствіюстиції України 20.01.2011 за № 87/18825та Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов'язань бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2014 № 372, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.2014 за № 426/25203.

Облік бюджетних зобов'язань здійснюється відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 за № 419/20732.

10. Бюджетна установа бере бюджетні зобов'язання та здійснює платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, передбачених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства.

Бюджетні зобов'язання за спеціальним фондом бюджету беруться виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету.

Будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення.

 

V. Організація обліку доходів та видатків

1. Облік доходів, які в кошторисі відносяться до доходів загального фонду місцевого бюджету, ведеться на субрахунку 7011 «Бюджетні асигнування»,

Для аналітичного обліку отриманих асигнувань використовується Картка аналітичного обліку відкритих асигнувань за формою, затверджена наказом Держказначейства від 06.10.2000 №100, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.10.2000 за № 747/4968. Картка ведеться в розрізі кодів економічної класифікації видатків окремо за кожним кодом програмної класифікації видатків.

2. Касові видатки відображаються в обліку в момент одержання коштів або перерахування коштів з поточного бюджетного рахунка.

3. Делегувати право підпису грошово – розрахункових документів, господарських документів на придбання та використання основних засобів та інших нематеріальних активів, банківських та фінансових документів, по виконанню кошторису доходів та видатків установи:

3.1. Першого – завідувач дитячого садка;

3.2. Другого – бухгалтер дитячого садка.

3.3. Забезпечити подання картки із зразками підпису в установи банку та казначейства з правом двох перших та двох других підписів.

4. Заробітна плата працівникам дитячого садка нараховується відповідно до Законів України, постанов Кабінету Міністрів України, штатного розпису, тарифікаційного списку, наказів завідувача.

Виплата заробітної плати працівникам за першу половину місяця проводиться до 15-го числа кожного місяця, а за другу половину місяця  до 30-го (31-го) числа місяця.

5. Службовим відрядженням вважається поїздка за наказом завідувача на певний термін до іншого населеного пункту для виконання службового доручення.

Направлення працівників у відрядження та відшкодування витрат здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів», Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України31.03.1998 за № 218/2658.

Облік розрахунків з підзвітними особами по видатках на відрядження ведеться на субрахунку 2116 «Дебіторська заборгованість з розрахунки з підзвітними особами».

Операції по розрахунках з підзвітними особами ведуться в розрізі кодів економічної класифікації видатків та в накопичувальній відомості - меморіальному ордері № 8.

6.  ЗДО «Пролісок» с.Озеро Вараського району Рівненської області не є платником ПДВ.

7. Кошти повинні використовуватися тільки на цілі, передбачені бюджетними призначеннями по напрямах, визначених у паспорті бюджетної програми.

8. Інвентаризація активів і зобов'язань проводиться щорічно станом на 01 листопада (01 грудня) з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Під час інвентаризації активів і зобов'язань перевіряються і документально підтверджуються їх фактична наявність, стан, відповідність критеріям, повнота відображення зобов'язань, виявляються лишки або нестачі активів шляхом зіставляння фактичної наявності з даними бухгалтерського обліку.

У ході проведення інвентаризації виявляються активи, які частково втратили свою первісну якість, а також матеріальні і нематеріальні активи, що не використовуються.

Інвентаризація проводиться у випадках та у терміни, що визначені Положенням про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України30.10.2014 за № 1365/26142, в якому визначено терміни її проведення та затверджено склад комісії.

9.Фінансова та бюджетна звітність складається на підставі даних бухгалтерського обліку відповідно до ст. 58 Бюджетного кодексу України, Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419, Порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.10.2014 за № 196/20509, для отримання інформації про фактичне становище, результати діяльності та рух грошових коштів. Звітність подається до Держказначейської служби України у визначені терміни. 

 

VІ. Організація процедури здійснення державних закупівель

Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється шляхом проведення процедур закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».

Закупівля товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом проведення відкритих торгів, переговорної процедури закупівлі, спрощеної закупівлі, звіту про укладений без використання електронної системи закупівель.

Положення застосовувати з 1 січня 2024 року

Додаток 1 до Положення про облікову політику

ГРАФІК ДОКУМЕТООБІГУ ДНЗ «ПРОЛІСОК» С.ОЗЕРО  ВАРАСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

з/п

Найменування документа

Створення документа

Перевірка документа

Обробка документа

відповідальний за виконання

термін

Відповідальний за перевірку

термін

передача

документа

подальші дії

граничний строк виконання

І. Управління організаційно-кадрової роботи

1

Кадрові документи

1.1

Графік відпусток

 директор

не пізніше ніж за 2 тижні до початку року

завідувач

до 1 січня поточного року

 

ознайомлення працівників із графіком

протягом 5 робочих днів після затвердження

1.2

Проекти наказів із кадрових питань

 директор

 

не пізніше ніж наступного дня після виникнення підстави

завідувач

в день виготовлення проекту розпорядження

 

оригінал — на підпис

 

в день отримання

розпорядження

1.3

накази

 

завідувач

не пізніше ніж наступного дня після виникнення підстави

 

оригінал наказу підшивають до відповідної справи номенклатури

 

не пізніше двох робочих днів після видання розпорядження

копії – до бухгалтерії,

ознайомлення працівників, яких наказ стосується

не пізніше наступного дня після підписання 

ІІ. Управління з господарських та загальних питань

2

Документи, пов’язані з матеріальним забезпеченням установи

2.1

Документи, що підтверджують проведення процедур закупівель

 

завідувач

строки, установлені законодавством про закупівлі

завідувач

не пізніше наступного дня після їх створення

завідувач

-

не пізніше ніж наступного дня після готовності документа

2.2

Договір на придбання товарів

(надання послуг)

завідувач

не пізніше ніж через 3 р.дн. після попередніх переговорів або в строки, передбачені процедурою закупівель

завідувач

не пізніше ніж наступного дня після отримання

на підпис завідувачу

-

не пізніше ніж наступного дня після реєстрації

договору

2.3

Акт звірки з контрагентами

бухгалтер

щоквартально,

за потреби

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня після отримання

на підпис завідувачу

передають контрагенту для звірки

до 10 числа місяця звіту

ІІІ. Відділ фінансів та бухгалтерського обліку

3

Планово-фінансові документи установи

3.1

Проект кошторису

бухгалтер

у термін визначений лімітною довідкою

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня після отримання

на підпис  завідувачу та на затвердження сільському голові

Фінансовому відділу

у термін визначений фінансовим відділом

3.2

Кошторис на бюджетний рік та інші планові документи

у перший робочий день після отримання витягу із розпису місцевого бюджету

Фінансовому відділу , ГУДКСУ в Володимирецькому районі

не пізніше 30 к.дн. із дня затвердження розпису відповідного бюджету

3.3

Довідки про зміни до річного розпису бюджету та помісячного розпису асигнувань

бухгалтер

наступного дня після отримання відповідної довідки від

фінансового відділу

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня після отримання

на підпис  завідувачуу та на затвердження сільському голові

Фінансовому відділу , ГУДКСУ в Володимирецькому районі

протягом 3 роб.днів після отримання відповідної довідки від

фінансового відділу

3.4

Штатний розпис та розрахунки  до нього

бухгалтер

наступного дня після підписання наказу

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня після отримання

на підпис  завідувачу

на погодження:  фінансовому відділу

не пізніше наступного дня після підписання  сільським головою

4

Документи, пов’язані з реєстрацією зобов’язань в УДКСУ в Володимирецькому районі

4.1

Договір на придбання товарів

(надання послуг, виконання робіт)

завідувач

не пізніше 1 робочого дня із дня укладення договору

завідувач

не пізніше ніж наступного дня  після отримання

передача на зберігання відповідно до номенклатури справ

оригінал договору чи його копія подається разом із реєстром бюджетних зобов’язань

у день  реєстрації зобов’язань (не пізніше 7 робочих днів із дня укладення договору)

4.2

Документи, що підтверджують проведення процедур закупівель (інформація про застосування та про результати проведення переговорної процедури закупівлі, повідомлення про акцепт, звіт про результати проведення переговорної процедури закупівлі, тощо)

завідувач

не пізніше ніж три дні  після реєстрації договору та готовності документів щодо проведення процедур закупівель

завідувач

не пізніше ніж наступного дня  після отримання

передача на зберігання відповідно до номенклатури справ

оригінал договору чи його копія подається разом із реєстром бюджетних зобов’язань

у день  реєстрації зобов’язань

4.3

Реєстри бюджетних зобов’язань

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня  після отримання необхідних первинних документів

бухгалтер

у день їх оформлення

на підпис  бухгалтеру

УДКСУ в у Володимирецькому районі (разом з підтвердними документами) для реєстрації зобов’язань

протягом 7 р.дн. із дати їх взяття (чи дати, зазначеної у звіті про результати процедури закупівель)

4.4

Реєстри бюджетних фінансових зобов’язань

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня  після отримання необхідних первинних документів

бухгалтер

у день їх оформлення

на підпис  бухгалтеру

УДКСУ в у Володимирецькому районі (разом з підтвердними документами) для реєстрації зобов’язань

упродовж 7 р.дн. з дати приймання до виконання бюджетних фінансових зобов’язань

5

Банківські документи

5.1

Платіжні доручення

бухгалтер

після надходження коштів на реєстраційний рахунок УДКСУ в у Володимирецькому районі

бухгалтер

у день їх оформлення

на підпис  завідувачу та бухгалтеру

УДКСУ в у Володимирецькому районі (разом із підтвердними документами) і реєстрами

не пізніше ніж на 30-й  день з дати його виписки

 

 

6

Документи, пов’язані з відрядженням

6.1

Розрахунок витрат

(кошторис) на відрядження

бухгалтер

не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку відрядження

бухгалтер

у день їх оформлення

на підпис  завідувачу і бухгалтеру

ознайомити працівника під розпис

не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку відрядження

6.2

Авансовий звіт

працівник, який повернувся з відрядження

до закінчення 5-го банківського дня, що настає за днем завершення відрядження (3-го, — якщо готівку отримано з застосуванням платіжної картки)

 

бухгалтер

у день оформлення

на затвердження завідувачу

долучити до М/о № 8

день надходження до бухгалтерії затвердженого авансового звіту

6.3

Письмовий дозвіл керівника на відшкодування витрат понад граничні суми

керівник установи

не пізніше дня оформлення авансового звіту

6.4

Звіт про роботу у відрядженні

працівник, який повернувся з відрядження

у 5-денний строк після повернення з відрядження

завідувач

 

не пізніше наступного дня після отримання

 

7

Документи з оплати праці

7.1

Наказ про приймання на роботу, звільнення, надання щорічної відпустки, виплату матеріальної допомоги, становлення доплат, надбавок, преміювання, тощо

завідувач

у день отримання наказу

завідувач

у день отримання

бухгалтер

проводять нарахування й долучають до М/о № 5

не пізніше 25 числа поточного місяця

7.2

Табель обліку використання робочого часу

завідувач

за першу половину – до 10 числа, за другу половину - до 20 числа поточного місяця

бухгалтер

у день отримання

бухгалтер

проводять нарахування й долучають до М/о № 5

не пізніше 28 числа поточного місяця

7.3

Витяги з протоколів засідання комісій із соцстрахування (разом із листками непрацездатності)

Голова комісії із соцстрахування

не пізніше ніж через 5 днів з дня надходження листка непрацездатності

бухгалтер

у день отримання

бухгалтер

проводять нарахування й долучають до М/о № 5

не пізніше 25 числа поточного місяця

8

Первинні документи

8.1

Накладні на придбання товарів

 матеріально- відповідальна особа

у день надходження товарів або послуг

бухгалтер

не пізніше наступного  дня після  їх отримання

бухгалтер

долучити документ до відповідного М/о

не пізніше останнього робочого дня  поточного місяця

8.2

Акти наданих послуг, виконаних робіт

матеріально - відповідальна особа

у день надання послуг або робіт

не пізніше наступного  дня після  їх отримання

долучити документ до відповідного М/о

не пізніше останнього робочого дня  поточного місяця

8.3

Довідка про надходження в натуральній формі

бухгалтер

не пізніше наступного дня після отримання таких надходжень

бухгалтер

не пізніше наступного  дня після  їх отримання

на підпис  завідувачу та бухгалтеру

УДКСУ в у Володимирецькому районі

не пізніше останнього робочого дня  поточного місяця

9

Документи з обліку необоротних активів

9.1

Акт приймання-передачі основних засобів

комісія, затверджена наказом

у день приймання - передання

бухгалтер

не пізніше наступного дня після складання документа

на підпис  завідувачу та бухгалтеру

долучити документ до М/о № 9,17, внести запис до інвентарної картки

наступного дня після оформлення й затвердження

9.2

Акт передачі на ремонт, реконструкцію та модернізацію основних засобів,

Акт приймання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих основних засобів

передачі

матеріально - відповідальна особа

у день приймання –передачі після ремонту, реконструкції та модернізації

бухгалтер

не пізніше наступного дня після складання документа

на підпис  завідувачу та бухгалтеру

долучити документ до М/о №17, внести запис до інвентарної картки

наступного дня після оформлення й затвердження

9.3

Акт внутрішнього переміщення основних засобів

матеріально - відповідальна особа

у день приймання –передачі основних засобів

бухгалтер

не пізніше наступного дня після складання документа

на підпис  завідувачу та бухгалтеру

долучити документ до М/о №9, внести запис до інвентарної картки

наступного дня після оформлення й затвердження

9.4

Акт списання основних засобів (часткової ліквідації)

комісія, затверджена розпорядженням/ наказом

у день списання

бухгалтер

не пізніше наступного дня після складання документа

на підпис  завідувачу та бухгалтеру

долучити документ до М/о №9, внести запис до інвентарної картки

наступного дня після оформлення й затвердження

9.5

Акт переоцінки основних засобів

комісія, затверджена розпорядженням/ наказом

у момент визначення суми до оцінки та уцінки об’єктів основних засобів

бухгалтер

не пізніше  ніж наступного дня після оформлення документу

на затвердження завідувачу

долучити документ до М/о № 17, внести запис до інвентарної картки

не пізніше останнього робочого дня поточного місяця

9.6

Акт введення об’єкта в експлуатацію основних засобів

матеріально-відповідальна особа

в день введення об’єкта в експлуатацію

бухгалтер

наступного дня після оформлення

 

бухгалтер

долучити до М/о№ 17

не пізніше останнього робочого дня поточного місяця

9.7

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів, Інвентарна картка групового обліку основних засобів

бухгалтер

не пізніше наступного дня після отримання відповідних документів

бухгалтер

не пізніше  ніж наступного дня після отримання документів

9.8

Інвентарна картка обліку тварин і багаторічних насаджень

бухгалтер

не пізніше наступного дня після отримання відповідних документів

бухгалтер

не пізніше  ніж наступного дня після отримання документів

9.9

Опис інвентарних карток з обліку основних засобів

бухгалтер

після відкриття інвентарної картки

бухгалтер

не пізніше останнього робочого дня місяця

10.11

Інвентарний список основних засобів

матеріально-відповідальні особи

у день введення в експлуатацію

9.10

Розрахунок амортизації основних засобів, Розрахунок амортизації інших необоротних активів

бухгалтер

щоквартально

бухгалтер

не пізніше останнього робочого дня кварталу

 

бухгалтер

долучити до М/о№ 17

не пізніше останнього робочого дня кварталу

9.11

Дефектні акти, висновки про технічний стан об’єктів

Відповідальна особа з господарських та загальних питань

у день їх отримання

комісія, утворена наказом

під час оформлення актів на списання

 

бухгалтер

долучити до актів списання

10

Документи з обліку запасів

10.1

Акт про приймання матеріалів

(форма № З-1)

комісія з приймання матеріальних запасів

у день приймання матеріальних запасів

бухгалтер

у день складання

на підпис  завідувачу та бухгалтеру

оформлюють претензію (за наявності розбіжностей)

10.2

Акт списання

(форма №З-2)

комісія зі списання запасів

у день списання запасів

бухгалтер

наступного дня після оформлення

бухгалтер

долучають до відповідного М/о

наступного дня після оформлення й затвердження

10.3

Типова форма
№З-11 «Оборотна відомість»

бухгалтер

у день надходження первинних документів

бухгалтер

не пізніше останнього робочого дня місяця

звірити залишки з матеріально відповідальною особою

не пізніше 1 числа наступного місяця

 

 

11

Меморіальні ордери

11.1

Меморіальні ордери № 1-17

бухгалтер

записи заносять кожного дня

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня після оформлення  ордеру

бухгалтер

суми оборотів за кожним М/о заносять до Книги «Журнал-головна»

не пізніше 5 числа наступного місяця

11.2

Книга «Журнал-головна»

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня після складання усіх М/о

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня після оформлення  книги «Журнал-головна»

бухгалтер

звіряються суми оборотів за дебетом і кредитом кожного субрахунку

не пізніше 10 числа наступного місяця

12

Форми звітності

12.1

Бюджетна, фінансова, податкова, статистична звітність і звітність до соціальних фондів та інша

бухгалтер

не пізніше ніж за 3-5 робочих днів до граничного терміну її надання

бухгалтер

не пізніше ніж наступного дня після складання звіту

на підпис завідувачу та бухгалтеру

бухгалтер здає до відповідного органу або забезпечує надання електронної звітності

не пізніше граничної дати, встановленої для наданні відповідної звітності

                   

 

Додаток2 до Положення про облікову політику

 

Робочий план рахунків бухгалтерського обліку

п/п

№ субрахунку

Назва субрахунку

Примітка

1

2

3

4

1

1011

Земельні ділянки

 

2

1013

Будівлі, споруди та передавальні пристрої

 

3

1014

Машини та обладнання.

 

4

1015

Транспортні засоби

 

5

1016

Інструменти, прилади, інвентар.

 

6

1017

Тварини та багаторічні насадження

 

7

1018

Інші основні засоби.

 

8

1112

Бібліотечні фонди

 

9

1114

Білизна, постільні речі, одяг та взуття

 

10

1118

Інші необоротні матеріали активи.

 

11

1311

Капітальні інвестиції в основні засоби

 

12

1411

Знос основних засобів.

 

13

1412

Знос інших необоротних матеріальних активів.

 

14

1511

Продукти харчування

 

15

1512

Медикаменти і перев’язувальні засоби

 

16

1513

Будівельні матеріали

 

17

1514

Паливо, горючі і мастильні матеріали

 

18

1515

Запасні частини.

 

19

1516

Тара

 

20

1517

Сировина і матеріали

 

21

1518

Інші виробничі запаси

 

22

1812

Малоцінні а швидкозношувані предмети.

 

23

2110

Дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом

 

24

2111

Поточна дебіторська заборгованість за розрахунками за товари, роботи, послуги

 

25

2113

Розрахунки за авансами виданими постачальникам, підрядникам за товари, роботи. послуги

 

26

2116

Дебіторська заборгованість за розрахунками з підзвітними особами.

 

27

2117

Інша поточна дебіторська заборгованість

 

28

2211

Готівка в національній валюті

 

29

2313

Реєстраційні рахунки.

 

30

2314

Інші рахунки в казначействі.

 

31

3431

Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами державного бюджету

 

32

3441

Особові рахунки розпорядників за коштами, отриманими із місцевих бюджетів.

 

33

3442

Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами місцевих бюджетів.

 

34

4531

Рахунок для обліку надходжень, які підлягають розподілу між державним і місцевими бюджетами

 

35

5111

Внесений капітал розпорядникам бюджетних коштів

 

36

5311

Дооцінка (уцінка) необоротних активів.

 

37

5312

Дооцінка (уцінка) інших активів.

 

38

5411

Цільове фінансування розпорядників бюджетних коштів

 

39

5511

Фінансові результати виконання кошторису звітного періоду

 

40

5512

Накопичені фінансові результати виконання бюджету (кошторису)

 

41

6211

Розрахунки з постачальниками та підрядниками

 

42

6212

Розрахунки із замовниками за роботи і послуги

 

43

6311

Розрахунки з бюджетом за податками і зборами

 

44

6312

Інші розрахунки з бюджетом

 

45

6313

Розрахунки із загальнообов’язкового державного соціального страхування

 

46

6415

Розрахунки з іншими кредиторами

 

47

6416

Розрахунки за страхуванням

 

48

6511

Розрахунки із заробітної  плати

 

49

6516

Розрахунки з членами профспілки

 

50

6518

Розрахунки за виконавчими документами та інші утримання

 

51

 

 

 

52

7011

Бюджетні асигнування

 

53

7111

Доходи від реалізації продукції

 

54

7311

Фінансові доходи розпорядників бюджетних коштів

 

55

7411

Інші  доходи за обмінними операціями

 

56

7511

Доходи за необмінними операціями

 

57

8011

Витрати на оплату праці

 

58

8012

Відрахування на соціальні заходи

 

59

8013

Матеріальні витрати

 

60

8014

Амортизація

 

61

8411

Інші витрати за обмінними операціями

 

62

8511

Витрати за необмінними операціями

 

63

11

Орендовані основні засоби розпорядників бюджетних коштів

 

64

13

Орендовані нематеріальні активи розпорядників бюджетних коштів

 

65

81

Бланки документів суворої звітності розпорядників бюджетних коштів

 

Та інші при необхідності.

Додаток 3 до Положення про облікову політику

Строки корисного використання основних засобів


з/п

Назва субрахунку

Назва підгрупи

Строк корисного використання, років

1

Будинки та споруди

Будинки виробничо-господарського призначення (підгрупа 1)

20

Споруди, у тому числі канали, дамби, водозахисні об'єкти, колекторно-дренажні мережі, водомірні пости та інші споруди (підгрупа 5)

10

2

Машини та обладнання

Вимірювальні прилади, регулюючі прилади і пристрої, лабораторне обладнання, обчислювальна техніка, медичне обладнання, інші машини та обладнання (підгрупи 3-8)

10

Робочі машини та обладнання (підгрупа 2)

15

Силові машини та обладнання (підгрупа 1)

10

3

Транспортні засоби

Рухомий склад залізничного, повітряного та іншого транспорту (підгрупи 1-2)

20

Корпуси та причепи автомобілів (підгрупа 1)

10

Автомобілі легкові з двигуном внутрішнього згорання об'ємом циліндра (підгрупа 1):
- до 2500 см куб.

7

- більше 2500 см куб. та інші

10

Автобуси з двигуном внутрішнього згорання об'ємом циліндра (підгрупа 1):
- до 2800 см куб.

7

- понад 2800 см куб. та інші

10

Усі види гужового, виробничого та спортивного транспорту (підгрупи 3-5)

5

4

Інструменти, прилади та інвентар

Інструменти (підгрупа 1)

5

Виробничий та господарський інвентар (підгрупи 2-3)

10

5

Робочі і продуктивні тварини

Тварини зоопарків та подібних установ, службові собаки (підгрупи 3, 4)

5

Робоча, продуктивна та інша худоба (підгрупи 1, 2)

7

6

Інші основні засоби

Інші основні засоби

10

7

Необоротні матеріальні активи спеціального призначення

Необоротні матеріальні активи спеціального призначення

20

Додаток 4 до Положення про облікову політику

Строки корисного використання нематеріальних активів

з/п

Назва субрахунку

Назва підгрупи

Строк корисного використання, років

 

 

 

 

1

Авторські та суміжні з ними права

Авторське право та суміжні з ним права: право на літературні, художні, музичні твори, комп’ютерні програми, програми для електронно-обчислювальних машин, компіляції даних (бази даних), фонограми, відеограми, передачі (програми) організацій мовлення тощо

Відповідно до правовстановлюючого документа, але не менш як 2 роки

2

Інші нематеріальні активи

Права користування майном: право користування земельною ділянкою, крім права постійного користування земельною ділянкою, право користування будівлею, право на оренду приміщень тощо

Відповідно до правовстановлюючого документа

Інші нематеріальні активи: право на провадження діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо

Відповідно до правовстановлюючого документа

 

 

Логін: *

Пароль: *