Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти « Пролісок» на 2021 - 2026 н.р
ЗМІСТ
- Паспорт Програми розвитку
- Аналіз діяльності ЗДО
- Мета, завдання, принципи роботи та шляхи реалізації
- Проекти з реалізації завдань програми
І. Проект «Безпека життєдіяльності»
II. Проект «Юні пошуковці»
III. Проект «Збережемо природу»
IV. Проект «Дошкільний заклад – сім’я»
V. Проект «Харчування»
- Наступність ЗДО і школи
- Використання інноваційних технологій
- Матеріально – технічне забезпечення
Вступ
Стратегія розвитку дошкільного навчального закладу визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку навчальної системи ЗДО.
Планування розвитку навчальної системи закладу дошкільної освіти до 2025 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.
Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу закладу, де створені умови для самореалізації кожної особистості.
Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі дошкільного навчального закладу, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.
Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зміни зовнішніх умов, прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.
На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників навчально-виховного процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.
Стратегія забезпечення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.
Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості закладу дошкільної освіти, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.
Програма розвитку закладу спрямована в площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи закладу, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість навчально-виховного процесу, змісту освіти, форм і методів навчання й виховання, системи контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності всіх учасників навчально-виховного процесу.
Програма є комплексом науково-методичних, матеріально-технічних та управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації. У ній максимально враховані потреби педагогічного, учнівського та батьківського колективів закладу.
Проекти, з яких складається Програма, допоможуть вирішити такі завдання:
- Організація методичної та виховної роботи в закладі відповідно вимогам нового Державного стандарту.
- Створення умов виховання та навчання учнів, які забезпечують збереження фізичного та психічного здоров’я дітей.
- Організація роботи з обдарованими дітьми з урахуванням плану роботи Центру методичної та соціально-психологічної служби управління освіти.
- Професійний розвиток педагогічних кадрів.
- Забезпечення, оптимізація та покращення матеріально-технічної бази.
- Комп’ютеризація та інформатизація закладу.
- Моніторингове дослідження всіх структурних ланок заладу.
Основними результатами Програми розвитку закладу будуть удосконалення й модернізація сучасного освітнього середовища закладу, системні позитивні зміни, підвищення рівня та якості освіти. Програма дає можливість виробити стратегічні та пріоритетні напрями діяльності закладу на найближчі роки.
Діяльність закладу дошкільної освіти спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвих компетенцій вихованців відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми виховання і навчання дітей.
Пріоритетними напрямами діяльності дошкільного навчального закладу є:
- Створення та забезпечення здорового, безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, підвищення якості освітньої діяльності закладу.
- Формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ЗДО.
- Професійне зростання педагогів щодо формування у дітей дошкільного віку природничо-екологічної компетентності у орієнтованої на сталий розвиток.
- Впровадження основних концептуальних положень SТRЕАМ-освіти дошкільників як нового інтеграційного підходу до розвитку, виховання й навчання дітей дошкільного віку (ІІ етап).
- Сприяння розвитку дітей та налагодження конструктивної взаємодії всіх учасників освітнього процесу в умовах інклюзивного простору ЗДО.
Головним пріоритетом у практиці роботи ЗДО на сучасному етапі є співпраця з родинами вихованців. Педагогічний колектив сприяє підвищенню педагогічної та психологічної компетентності батьків, залучає їх до активної участі у роботі закладу та групи, покращенню розвивального та ігрового безпечного середовища.
Назва |
Програма розвитку закладу дошкільної освіти |
Підстава для розробки програми |
Необхідність удосконалення змісту діяльності закладу
|
Нормативно-правова база |
- «Про освіту», - «Про дошкільну освіту». - «Про охорону дитинства»; - «Про захист персональних даних».
|
Розробники Програми |
Заклад дошкільної освіти
|
Авторський колектив |
Директор ЗДО Вихователь |
Учасники програми
|
Трудовий колектив закладу дошкільної освіти, навчальні заклади міста, медичні установи, засоби масової інформації, громадські організації та сім’ї вихованців закладу. |
Мета |
Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності |
Завдання |
- створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в навчальному закладі; - здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника; - забезпечити якісне управління навчально-виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі; - удосконалити зміст науково-методичної роботи; - розвиток профільного спрямування закладу; - створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик; - оптимізувати роботу з батьками та громадськістю. |
Терміни реалізації
|
2021 – 2026 роки |
Структура Програми |
Вступ 1. Паспорт Програми. 2. Аналіз 3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку дошкільного навчального закладу 4. Проекти з реалізації завдань Програми |
Ресурсне забезпечення |
Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу. |
Загальні характеристики дошкільного навчального закладу
|
Заклад працює за спрямуванням. Спрямувати діяльність педагогічного колективу на реалізацію освітніх програм Базового компоненту дошкільної освіти . Формування основ безпеки життєдіяльності у дітей,створення безпечного освітнього середовища. |
Основні етапи реалізації Програми
|
І етап організаційно-мобілізаційний – вересень-грудень 2021 р.: - діагностика наявних та виявлення альтернативних ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових), пошук умов для реалізації та виконання Програми. II етап реалізації програми - 2022-2026 рр. Практична реалізація інноваційних проектів програми; організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій. III етап аналітико-прогнозуючий – січень –серпень 2026 р. Аналіз результатів впровадження Програми розвитку закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу. |
Проекти з реалізації Програми розвитку дошкільного навчального закладу
|
І. Проект «Безпека життєдіяльності» II. Проект «Юні пошуковці» III. Проект «Збережемо природу» IV. Проект «Дошкільний заклад – сім’я» V. Проект «Харчування» |
Очікувані результати |
Основними результатами програми розвитку дошкільного навчального закладу будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема: - створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти; - сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; -підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі; -сформований морально-духовний розвиток дитини, ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал; -в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі; - раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу -створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної, практичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів -буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу; - буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг; · -буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу. |
Контроль, корекція й оцінювання програми |
Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти |
Аналіз діяльності ЗДО
Кадрове забезпечення закладу дошкільної освіти
Завдання щодо задоволення потреб у догляді, оздоровленні, вихованні та навчанні дітей здійснює педагогічний колектив та обслуговуючий персонал закладу.
Завідувач, вихователі. керівник музичний
Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», адміністрація ЗДО приймає на роботу тільки педагогів, які мають відповідну повну вищу та неповну вищу педагогічну освіту. Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом
Підбір і розстановка педагогічних кадрів має велике значення як у роботі з дітьми так і в роботі колективу в цілому. При комплектації груп педагогічними працівниками намагаємось враховувати психологічну сумісність педагогів, рівень їх професіоналізму, досвід роботи, ділові якості.
Педагогічні кадри за віковими групами закріплюються наказом по закладу на початку року. В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.
Виходячи з підбору кадрів, можна зробити висновок, що в ЗДО є все, що складає підґрунтя зразкової діяльності закладу, бо творчу дитину може виховати лише творчий педагог.
Основний зміст діяльності:
- модернізація автоматизованого робочого місця адміністрації закладу;
- апробація та розробка рекомендацій щодо впровадження програм для ефективного управління навчально-виховним процесом;
- задоволення інформаційних потреб учасників навчально – виховного процесу, а також визначення прав, обов’язків та відповідальності між учасниками процесу збору, обробки й подання даних на всіх рівнях;
- розробка науково-методичних основ сучасної системи збору, зберігання даних, одержаних із різних джерел; обробки й комплексного аналізу статистичних даних та інформації про якість освіти в закладі;
- апробація та розробка методик застосування мультимедійних засобів навчання в процесі вивчення навчальних предметів.
2.Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку закладу дошкільної освіти
Мета.
Забезпечувати розвиток якості дошкільної освіти як найважливішого ресурсу, що забезпечує максимальне розкриття потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх сферах життєдіяльності.
Шляхом залучення бюджетних та позабюджетних коштів створити умови для функціонування розвитку дошкільної освіти, яка забезпечує реалізацію прав громадян на здобуття дошкільної освіти, реалізацію особистісно – орієнтованої моделі, формування життєвої компетентності, базових якостей особистості, розумової, емоційної, соціальної зрілості дошкільника, створення умов для гармонійного розвитку кожної дитини відповідно до її природних задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, удосконалення науково – методичної та функціональної підготовки працівників.
Основні завдання стратегії розвитку:
забезпечувати максимально сприятливі умови навчання та виховання дітей, створювати безпечні умови для навчання, розвитку і виховання дошкільників;
- забезпечувати психолого-педагогічний та медичний супровід організації життєдіяльності дошкільнят в умовах закладу;
- створення безпечного середовища для проведення освітнього процесу та основ безпеки життєдіяльності дітей.
- здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становлення особистості дошкільника реалізації його інтелектуальних, культурних і творчих можливостей шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм;
- підвищувати якість та ефективність освітнього процесу шляхом впровадження в практику роботи ІКТ та комп’ютерно-орієнтованих технологій;
- удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах д закладу, та і в системі підвищення кваліфікації;
- модернізувати матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти;
- створювати оновлене відповідно до вимог часу програмно методичне забезпечення закладу
- удосконалювати механізм моніторингу освітнього процесу;
- забезпечення якісного функціонування виховного процесу та збереження здоров’я дітей шляхом оновлення навчально-методичної та матеріально технічної бази закладу освіти.
Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти закладу:
Для виконання завдань, визначених стратегією розвитку, визначено чотири основних напрямів розвитку, що відображені у розділах:
- Формування іміджу сучасного закладу освіти:
- комфорт та безпечні умови;
- освітнє середовище закладу освіти вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації;
- розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище.
- Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти:
- моніторинг
- Система педагогічної діяльності:
- кадрове забезпечення закладу освіти;
- підвищення рівня компетенції
- Система управлінської діяльності:
- стратегія і планування в ЗДО
Фінансово-економічне та ресурсне забезпечення програми:
- бюджетне фінансування:
- позабюджетне фінансування;
- цільові кошти.
Очікувані результати:
- раціональне використання інноваційних педагогічних технологій, методик, програм, розробка власних педагогічних технологій, що сприятимуть підвищенню якості знань дошкільників;
- підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
- систематичне включення ІКТ в освітній процес ЗДО;
- модернізація матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти;
- активна участь громадськості та батьків у формування освітнього простору ЗДО;
- формування у дошкільників вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;
- ціннісне ставлення дошкільників до природи, культури, соціуму, високий рівень морально-духовного розвитку;
- сформованість свідомого ставлення дітей до власного здоров’я як
- підвищення рівня професійної підготовки педагогічних працівників, зміна якісного складу за освітою та за кваліфікаційними категоріями;
Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти
Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до статті 41 Закону України «Про освіту».
Вона може включати:
- оприлюднені критерії, правила та процедури оцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів у закладі освіти;
- політики та процедури забезпечення якості освіти;
- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;
- створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
- інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.
Згідно зі статтею 20 Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічна рада закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності.
Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України з урахуванням: цілей та пріоритетів розвитку закладу дошкільної освіти; типу закладу, місцезнаходження, умов діяльності.
До розбудови внутрішньої системи якості освіти залучаються усі учасники освітнього процесу.
Рекомендації щодо створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Мета внутрішньої системи забезпечення якості освіти: постійне та послідовне підвищення якості освіти на основі відстеження динаміки показників освітньої діяльності та освітніх процесів у ЗДО.
Завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти:
1.Визначення пріоритетних напрямів та показників для оцінювання освітньої діяльності, управлінських процесів у ЗДО.
2.Здійснення вимірювання показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО та оцінка їх динаміки.
3.Визначення шляхів підвищення якості освіти за результатами оцінювання показників освітньої діяльності та освітніх процесів.
4.Надання допомоги учасникам освітнього процесу щодо підвищення якості освіти.
Шляхи реалізації стратегії розвитку
- Формування іміджу сучасного закладу освіти
Освітнє середовище забезпечує комфортні та безпечні умови навчання та праці
- зробити дизайн освітнього середовища закладу освіти функціональним, який дозволяє максимально ефективно використовувати приміщення та територію закладу в освітньому процесі;
- створювати безпечні умови для перебування вихованців та працівників в закладі дошкільної освіти;
- проводити роботу щодо профілактики та запобіганню дитячого травматизму;
- навчати дітей правилам та нормам безпечної поведінки у довкіллі;
- дотримуватись вимог санітарно-гігієнічних правил і норм;
- створювати умови для здорового харчування;
- створювати умови для безпечного використання мережі Інтернет.
№ з/п |
|
Зміст заходів |
Термін |
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1. |
Забезпечити належні санітарно-гігієнічні умови в закладі освіти для догляду, виховання, навчання та розвитку дітей |
2021-2026 |
педагогічні |
|
|
|
працівники |
||
|
|
|
||
2. |
Забезпечити розробку і виконання закладом освіти комплекс заходів з охорони праці та правил безпеки. |
2021-2026 |
директор |
|
|
|
|
||
3. |
Проводити навчання працівників з охорони праці та безпеки життєдіяльності відповідальних з технічний стан, безпечну та економічну експлуатацію теплового господарства |
2021-2026 |
директор |
|
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
4. |
Щорічно проводити перевірку захисного заземлення, опору ізоляції, засобів індивідуального захисту |
2021-2026 |
завідувач |
|
|
|
господарства |
||
|
|
|
||
5. |
Встановити в приміщеннях ЗДО протипожежну сигналізацію. |
2021-2026 |
завідувач |
|
|
|
господарства |
||
6. |
Щорічно проводити перевірку, перезарядку засобів пожежогасіння. |
2021-2026 |
завідувач |
|
|
|
господарства |
||
7. |
Здійснювати санітарно-технічну розчистку |
2021-2026 |
завідувач |
|
|
зелених насаджень та зрізування аварійних дерев |
|
господарства |
|
8. |
Проводити профілактичні бесіди з безпеки |
2021-2026 |
педагогічні |
|
|
життєдіяльності. |
|
працівники |
|
9. |
Проводити атестацію робочих місць за умовами праці (1 раз на п’ять років) |
2021-2026 |
відповідальні особи |
|
|
|
|
||
10. |
Забезпечити проведення планових медичних профілактичних оглядів працівників закладу. |
2021-2026 |
сестра медична |
|
|
|
|
||
11. |
Проводити тематичні тижні знань безпеки життєдіяльності та безпеки дитини |
вихователі |
вихователь - |
|
|
|
методист |
||
12. |
Працювати над створенням здоров’я збережувального середовища в закладі дошкільної освіти. |
2021-2026 |
всі учасники |
|
|
|
освітнього процесу |
Освітнє середовище закладу освіти вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації
Мета: Створення психологічно-комфортного середовища для вихованців, їхніх батьків та педагогічних працівників та організовувати освітній процес на принципах партнерства, взаємодії та недискримінації.
№ |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
з/п |
|||
2.1. |
Оприлюднювати правила поведінки учасників освітнього процесу, що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини |
2021-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
|||
|
|||
2.2. |
Організовувати роботу психологічної служби, у тому числі для психологічного супроводу учасників освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу, іншого насильства |
2021-2026 |
Всі учасники освітнього процесу |
|
|||
|
|||
|
|||
2.3. |
Взаємодіяти з органами та службами щодо захисту прав дітей, правоохоронними органами, у тому числі залучає їх до заходів із запобігання булінгу, іншому насильству |
2021-2026 |
Директор вихователі |
|
|||
|
Інклюзивне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище
Мета:
- забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти;
- забезпечення підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;
- pбереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку;
- формування свідомого ставлення до власного здоров’я;
- урізноманітнення форм спільної роботи з батьками
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець |
1 |
Забезпечувати реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п’ятирічного віку. Здійснювати зарахування дітей до закладу відповідно до «Загальнодержавної електронної реєстрації дітей». |
2021-2026 |
Всі учасники |
|
|
освітнього процесу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Створити належні умови для обов’язкового здобуття дітьми 5-річного віку дошкільної освіти. |
2021-2026 |
Директор, |
|
|
завідувач |
|
|
|
господарства |
|
3 |
Забезпечувати системну організаційно-методичну та роз’яснювальну роботу серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливими потребами. |
2021-2026 |
Директор, вихователі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Впровадження інклюзивної освіти в заклад освіти. Розвивати зв’язок з родинами вихованців з особливими освітніми потребами, залучати їх до команди фахівців з розроблення індивідуальної |
2021-2026 |
Всі учасники |
|
|
освітнього процесу |
|
|
|
|
Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти
Мета: Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін |
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1. |
Здійснювати аналіз результатів і динаміки навчальних досягнень вихованців |
2021-2026 |
Всі учасники |
|
|
освітнього процесу |
|
2. |
Оцінювати навчальні досягнення вихованців з метою |
2021-2026 |
Директор |
|
виявлення творчих та обдарованих дітей |
|
|
|
Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками |
2021-2026 |
Вихователі |
|
Аналіз планів освітньої роботи з дітьми |
2021-2026 |
Директор вихователі |
|
Анкетування, тестування педагогів, батьків |
2021-2026 |
Вихователі |
|
Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками |
2021-2026 |
Вихователі |
|
Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів. |
2021-2026 |
Директор вихователі |
|
Моніторинг стану здоров'я дітей |
2021-2026 |
Сестра медична |
|
Моніторинг стану захворюваності дітей та відвідування ДНЗ |
2021- 2026 |
Сестра медична |
|
Моніторинг фізичного розвитку дітей |
2021-2026 |
Директор |
Система педагогічної діяльності
Кадрове забезпечення закладу освіти
Мета:
- оптимізація кадрового забезпечення закладу дошкільної освіти;
- оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників;
- підготовка та підтримка компетентного педагога
№ з/п |
|
Зміст заходів |
|
Термін |
|
|
|
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1. |
Формувати штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми |
2021 |
директор |
|||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
2. |
Забезпечити 100% володіння педагогічними Працівниками ЗДО технологій та впровадження їх навчально-виховний процес. |
2021-2026 |
директор, вихователі |
|||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
3. |
Здійснювати атестацію педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію. |
2021-2026 |
директор, вихователі |
|||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
4. |
Використовувати педагогічними працівниками новітніх освітніх технологій та форм організації освітнього процесу, спрямовані на формування ключових компетенцій і наскрізних умінь вихованців відповідно до освітньої програми. |
2021-2026 |
директор, |
|||
|
|
вихователі |
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
5. |
Брати участь у конкурсах фахової майстерності серед педагогічних працівників навчальних закладів. |
2021-2026 |
|
|||
|
|
директор, вихователі |
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
6. |
Забезпечувати вихователі проходження педагогічними працівниками закладу Завідувач, підготовки у між атестаційний період відповідно до перспективного плану. |
2021-2026 |
директор вихователі |
|||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|
||||
7. |
Мотивувати працівників до якісної роботи, через |
2021-2026 |
директор вихователі |
|||
|
систему матеріального та морального заохочення, у |
|
||||
|
тому числі педагогічних працівників до саморозвитку, |
|
||||
|
здійснення методичної ,інноваційної ,дослідно- |
|
||||
|
експериментальної роботи |
|
|
|||
Постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників
Мета:
- створення сприятливих умов для підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних працівників;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо організації освітньої роботи з дошкільниками;
- навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;
- впровадження інноваційних методик, технологій, програм в практику роботи з метою забезпечення ефективності освітнього процесу
№ з/п |
|
Зміст заходів |
|
Термін |
|
|
|
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1. |
Впроваджувати систему методичних заходів, спрямованих на розвиток професійної компетентності, творчих можливостей педагогів. |
2021-2026 |
|
|||
|
|
|||||
|
директор вихователі |
|||||
|
|
|||||
2. |
Створювати умови для систематичного поповнення та використання педагогічними працівниками вихователі методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсу. |
2021-2026 |
директор вихователі |
|||
|
|
|||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
3. |
Залучати педагогів до вивчення та впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм. |
2021-2026 |
директор |
|||
|
|
вихователі |
||||
|
|
|
||||
4. |
Забезпечувати якісний моніторинг стану освітньої діяльності педагогічних працівників. |
2021-2026 |
вихователі директор |
|||
|
|
|
||||
5. |
Постійно оновлювати відповідно до сучасних |
2021-2026 |
вихователі |
|||
|
вимог навчально-методичне забезпечення |
|
директор |
|||
|
освітнього процесу. |
|
|
|
|
4.Система управлінської діяльності.
Cтратегія і планування в ЗДО
Мета: створити та підтримувати атмосферу довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою.
№ з/п |
|
|
Зміст заходів |
|
|
|
Термін |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1. |
Здійснювати річне планування та відстеження його |
2021-2026 |
директор |
|||||||
|
результативності відповідно до стратегії розвитку та з |
|
вихователі |
|||||||
|
урахуванням освітньої програми закладу |
|
|
|
|
|||||
2. |
Щорічно здійснювати самооцінювання якості освітньої |
2021-2026 |
директор |
|||||||
|
діяльності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Розподілити обов’язки та повноваження між адміністрацією закладу освіти для забезпечення ефективного управління закладом освіти та вдосконалення якості освітньої діяльності. |
2021-2026 |
директор |
|||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
4. |
Утримувати у належному стані будівлі, |
приміщення, |
2021-2026 |
завідувач |
||||||
|
обладнання закладу освіти |
|
|
|
|
|
господарства |
|||
5. |
Створити |
у |
закладі |
систему |
інформаційного |
2021-2026 |
директор |
|||
|
забезпечення |
(у |
тому |
числі |
|
електронний |
|
|
||
|
документообіг) та автоматизоване середовище для |
|
|
|||||||
|
роботи з даними. |
|
|
|
|
|
|
|
||
6. |
Сприяти та забезпечувати необхідні умови для |
2021-2026 |
директор |
|||||||
|
діяльності |
|
різноманітних |
форм |
|
громадського |
|
|
||
|
самоврядування |
|
|
|
|
|
|
|
||
7. |
Створити |
умови для формування відкритого |
2021-2026 |
директор |
||||||
|
освітнього середовища через залучення учасників |
|
|
|||||||
|
освітнього процесу до різноманітних суспільно- |
|
|
|||||||
|
значущих заходів поза межами закладу: фестивалі, |
|
|
|||||||
|
екскурсії, відвідування установ культури тощо. |
|
|
|
||||||
8. |
Створити |
психологічно комфортне |
середовище |
яке |
2021-2026 |
директор |
||||
|
забезпечує |
|
конструктивне |
спілкування учасників |
|
|
||||
|
освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної |
|
|
|||||||
|
довіри |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Оприлюднювати інформацію про свою діяльність на |
2021-2026 |
директор |
|||||||
|
відкритих загальнодоступних ресурсах |
|
|
|
|
Етапи і зміст творчо-пошукової діяльності з реалізації основних напрямків концепції програми розвитку
I. Створити раціональне освітнє середовище, що сприяє підвищенню пізнавального розвитку дошкільника на основі використання компетентнісного підходу.
1 етап - організаційний
(2020 - 2021 р.р.):
- розробка нормативно-правової бази;
- створення творчих груп з висококваліфікованих і творчих фахівців, діяльність яких спрямована на локальну апробацію програм, технологій;
- відбір змісту та розробка структури оновлення змісту освітнього середовища ЗДО;
- володіння сучасними управлінськими технологіями адміністративного блоку;
- розробка моделі предметно-просторового середовища.
- Створення соціальних і матеріальних умов реалізації програми розвитку.
2 етап - впроваджувальний
(2021 - 2022 р.р.):
- проектування особистісно-розвиваючих і соціально-адаптивних технологій змісту освітніх програм.
- апробація технологій з метою отримання достовірних фактів про можливість використання їх в іншій сфері.
- визначення рівня якості компетентності дітей ЗДО
- формування банку даних за наявними технологіями, збір даних в банк ідей розвитку ЗДО.
3 етап - результативний
(2022 - 2026 р.р.):
- обробка інформаційно - аналітичних матеріалів у порівнянні двох етапів;
- зіставити показники діяльності ЗДО за період реалізації напрямків;
- аналіз впливу інноваційних технологій на розвитку ЗДО;
- виявити позитивні і негативні тенденції в реалізації напрямків програми розвитку;
- рекламування педагогічного досвіду на міських і обласних заходах.
II. Створення єдиного освітнього середовища в ЗДО і сім'ї для підвищення рівня пізнавально розвитку дітей.
1 етап – організаційний
(2020 - 2021 р.р.):
- розробка нормативно-правової бази;
- анкетування та опитування батьків для виявлення батьківських потреб і очікувань.
- Реалізація внутрішньої системи якості освіти в ЗДО
- розробка структури впровадження нових форм роботи по взаємодії з батьками вихованців ЗДО.
2 етап - впроваджувальний
(2022- 2023 р.р.):
- Апробування та впровадження нових форм роботи і технологій по взаємодії з батьками в освітнє середовище . ЗДО
- Продовжувати роботу з формування основ безпеки життєдіяльності
- Формування внутрішньої системи забезпечення якості в ЗДО
- Реалізація педагогічного колективу дошкільного закладу освітні лінії Базового компонента дошкільної освіти
- Впровадження основних концептуальних положень SТRЕАМ-освіти дошкільників як нового інтеграційного підходу до розвитку, виховання й навчання дітей дошкільного віку
3 етап - результативний
(2023 - 2026 р.р.):
- Аналіз результатів реалізації модуля в ЗДО , коригування змісту, підведення підсумків.
- Узагальнення досвіду роботи педагогів.
- Результати внутрішньої системи якості освіти в ЗДО
- Створення та забезпечення здорового, безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, підвищення якості освітньої діяльності закладу.
Критерії ефективності експерименту
Основним критерієм ефекту даного проекту буде задоволеність усіма учасниками освітнього процесу знаннями, вмінням і навичками, що відповідають вимогам сучасного суспільства, підвищення якості освіти.
Очікувані результати:
1. Рівень пізнавального розвитку дітей дошкільного закладу перевищує державний освітній стандарт.
2. Наявність в ЗДО предметно-розвиваючої творчого середовища, що задовольняє потреби розвитку дітей.
3. Педагоги мають високий освітній і кваліфікаційний рівень, що перевищує на початковому періоді реалізації програми.
4. Сформовано імідж ЗДО в мікрорайоні, місті, що сприяє залученню дітей та їх батьків до 6(7) років до освітньої діяльності в ЗДО .
Очікуваний результат |
Критерії |
||
Факт |
Якість |
Відношення |
|
Рівень пізнавального розвитку дітей дошкільного закладу перевищує державний освітній стандарт |
Система роботи ЗДО по компетентнісному підходу в освіті дітей |
Відповідність компетентності випускників ЗДО вимогам суспільства. Результати діагностики. Особисті досягнення вихованців. Широта надання освітніх послуг. |
Задоволеність споживача рівнем освітніх послуг. Задоволеність батьків рівнем освіти дітей. |
Наявність ЗДО в предметно-розвиваючого творчого середовища, що задовольняє потреби розвитку дітей |
Наявність предметно-розвиваючого середовища Ціннісні основи і гуманістична спрямованість розвиваючого творчого середовища |
Відповідність напрямків розвитку предметно-розвиваючого середовища потребам дітей
|
Задоволеність дітей і вихователів у предметно-розвиваючому середовищі ЗДО |
Підвищення рівня професійної компетентності педагогів ЗДО
|
Система науково-методичної роботи ЗДО , спрямованої на підвищення професійної компетентності педагогів. Кількість вихователів, які пройшли курси підвищення кваліфікації. Кількість педагогів, які працюють в режимі експерименту або інновації. Кількість педагогів, які підвищили категорію. |
Рівень професійної компетентності педагогів. Рівень психолого-педагогічної компетентності та його прояв в міжособистісних стосунках. |
Задоволеність педагога власним рівнем професійної компетентності. Задоволеність батьків рівнем професійної компетентності педагога і якістю наданих послуг. Наявність мотивів вдосконалення рівня професійної компетентності |
|
|
|
|
Створення умов для забезпечення якісної дошкільної освіти (адміністративно-господарська діяльність)
роки |
Завдання |
Відповідальний за виконання |
|
|
2021р |
Придбання холодильника, технологічного обладнання, вогнегасників, іграшок; забезпечення дидактичними посібниками, відповідно до програми «Впевнений старт». Обладнання ізолятора. |
директор |
|
|
2022р |
Заміна даху, утеплення фасаду, придбання комп’ютера, заміна меблів в груповій кімнаті; забезпечення методичного куточка навчально-методичною літературою, художніми творами для дітей. Обладнання кабінету завідуючої. |
директор |
|
|
2023р |
Придбання музичного центру, обладнання вентиляції на харчоблоці, облаштування ігрового майданчика новими спорудами, ремонт каналізаційної системи. Забезпечення дошкільного закладу навчальними іграми. |
директор |
|
|
2024р |
Підключення ЗДО до мережі Інтернет, забезпечення ЗДО дидактичними та наочними посібниками. Заміна електропроводки, заміна паркану. |
директор |
|
|
2025р |
Озеленення території закладу. Заміна меблів у роздягалці та спальні; придбання іграшок, м’якого інвентаря, електром’ясорубки, |
Працівники .директор |
|
|
2026р |
Заміна меблів у кабінеті завідуючої, заміна вхідних та міжкімнатних дверей; забезпечення закладу спортивним інвентарем. |
Завідувач |
|
ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
- Бюджетне фінансування;
- Позабюджетне фінансування;
- Цільові кошти.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
- Оновлення змісту дошкільної освіти;
- Зміцнення фізичного, психічного, психологічного, морально-духовного здоров’я дошкільників;
- Віра у власні можливості, вміння допомагати собі у скрутних ситуаціях, покладатися на себе, сприяти своєму розвитку, уникати дії шкідливих чинників;
- Сформованість системи ціннісних ставлень до світу;
- Уміння гармонійно співіснувати з довкіллям, бути у згоді із собою, оптимістично ставитися до життя, виявляти гнучкість за різних умов;
- Творче ставлення до життя, схильність до експериментування, дослідництва, самостійних відкриттів;
- Сформованість базових якостей особистості: самостійності, працелюбності, людяності, спостережливості, розсудливості, справедливості, самовладання, відповідальності, креативності;
- Збалансованість прагнень дитини до самореалізації, саморозвитку та самозбереження;
- Подолання егоцентризму, страху перед помилкою, розкутості поведінки;
- Довіра до дорослих, здатність розраховувати на їхній захист та підтримку, відкритість до контактів;
- Життєва компетентність, уміння орієнтуватися в нових умовах життя, пристосуватися до них, конструктивно впливати на них у міру можливостей;
- Підвищення рівня професійної підготовки вихователів, розробка ними власних педагогічних технологій;
- Впровадження ІКТ в ЗДО;
- Введення в штатний розпис посад: , практичного психолога, інструктора з фізичного виховання,
- Активна участь батьків у формуванні освітньої політики закладу;
- Створення розвивального простору для дітей дошкільного віку;
- Зміцнення матеріально-технічної бази ЗДО
Матеріально-технічне забезпечення закладу дошкільної освіти
Мета:
забезпечення в закладі дошкільної освіти належних умов для навчання і виховання дітей відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.
Завдання:
- забезпечити заклад сучасними меблями відповідно до санітарно-гігієнічних та естетичних вимог, створити сприятливі та комфортні умови для організації навчально-виховного процесу;
- забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних вимог безпечні умови для навчання та життєдіяльності дітей в закладі.
- забезпечити заклад сучасними стендами, дидактичними, роздатковим, методичні матеріали, поточний ремонт всіх приміщень закладу.
Очікувальні результати:
- забезпечення відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних вимог безпечних умов навчання та життєдіяльності;
- оновлення матеріально-технічної бази ЗДО.